Islam

Jag har ju berättat för er att jag för någon vecka sedan köpte en Koran. Jag läser i den varje dag och har kommit en liten bit vid det här laget. Då jag ju inte kan läsa arabiska varken med arabiska bokstäver eller franska så läser jag en engelsk översättning som inte riktigt är det enklaste att förstå sig på. Det är tur att jag har Jihed bredvid mig när jag läser då jag frågar och han förklarar bäst han kan.
Igår hittade vi även tv-kanalen Islam Channel som jag genast satt klistrad vid. Att läsa koranen är självklart det bästa sättet att lära sig, men jag behöver även få saker förklarade som jag inte förstår eller få höra på diskussioner mellan muslimer. För detta är denna kanal perfekt! Det finns givetvis flertalet muslimska kanaler som visar liknande program, men dem är oftast på arabiska och Islam Channel är på engelska, så jag förstår!
Idag letade jag även reda på denna film om Muhammad (salla lahou alaihi w salem) som jag nu har laddat ned och skall spendera kvällen eller eventuellt morgondagen med att se. Dag för dag lär jag mig mer och mer om Islam.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du bli múslim nu? :/ Anstränger han sig för att lära sig saker från ditt ursprung/sätt att leva?

2011-05-10 @ 23:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0