Maj

Sköna Maj välkommen!! Nu är det maj! Hi hi.. Maj är en fin månad tycker jag, speciellt lördag denna vecka är en fin dag ;P
Vi var ju på tunisisk bröllop i dagarna som var, som ni vet. Vi var på hennadagen och tänkte visa dem bilder jag tog av bruden därifrån. Här bär hon en traditionell tunisisk (tydligen väldigt tung) dräkt.
Detta är inte bruden :P Detta är världens sötaste systerson!! Som dessutom snart skall bli storebror ;)
Den sista dagen på bröllopet firades igår i Kairouan, vi hade tänkt åka dit men fick inte tag på någon bil tyvärr. Så vi var hemma och myste istället :)
Har glömt att visa er bilderna från när vi (eller rättare sagt Jihed) lagade mechwiya. Det är typ en röra med felfel (grön pepparpaprika), tomater, vitlök och olja som man äter med bröd, sjukt gott!! Man grillar grönsakerna innan man tar bort skal och sedan mixar allt, mumma!
Felfel
Tyvärr var jag hungrig så det blev inget kort när det var färdigt :P
Just nu är vi i Sousse på ett café och väntar på Afef (syrran) som skall komma och hänga lite med oss. Idag är det jättekonstigt väder, det är molnigt och tryckande men väldigt varmt, mysko väder om ni frågar mig.
Tjo!

Kommentarer
Postat av: Néa

Det var en annorlunda bröllopsklänning1 Den varianten har jag aldrig sett!



Zlata mechwiya är väldigt gott, med ägg och tonfisk, om den inte är FÖR stark.



Härligt med kamelkaravan!



Kommer ihåg första gången jag hörde en åsna tjuta (dom gör faktiskt det) vad förvånad jag blev!



Du verkar trivas iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0