Skrivet 15 maj 14:12

Jag vet att jag varit borta länge, det har inte varit någon uttänkt bloggpaus eller så, jag har bara inte haft tillgång till internet. Så nu får ni lite kaka på kaka i redan skrivna inlägg. Enjoy


Jag drömde mycket inatt. Olika drömmar varenda gång jag somnade om. Jag kommer inte ihåg allt. Eller rättare sagt, det mesta kommer jag inte ihåg. Så är det väl oftast med drömmar, tyvärr. Jag vaknade med ett ordentligt ryck en gång dock. Då drömde jag om en bilkrasch. Igår åkte vi nämligen minibuss-taxi in till Kantaoui. Halvvägs dit kraschade skåpbilen framför oss in i en lyktstolpe i mitten av vägen och välte. I skåpbilen satt fem män i framsätet. Alla klarade sig. Alhamdulilla. Vi klarade oss helt och hållet. Som tur var så bytte vår taxichaufför fil precis innan kraschen, och som tur var så körde han inte så fort, annars hade vi väldigt lätt kunnat kraschat in i skåpbilen framför oss. Men vi klarade oss och som sagt även männen i skåpbilen. Vad jag älskar med Tunisien är bland annat att så fort olyckan hände så springer alla, och då menar jag ALLA som är i närheten dit för att se vad man kan hjälpa till med. På mindre än två minuter var alla männen utdragna ur skåpbilen, skåpbilen vältes tillbaka, någon hade ringt ambulansen, och lyktstolpen var ur vägen från det andra körfältet. Alla hjälper till så gott man kan. Fint.

Sitter för tillfället och skriver på min uppsats. Alltså min uppsats i konstvetenskapen. Det sista som skall göras i denna kurs. Inser att ju mer man gör saker, ju bättre blir man. Processen med att skriva C-uppsatsen i kulturvård har lärt mig väldigt mycket. Bland annat att det är bättre att bara skriva och att sen ändra än att sitta och krysta och inte skriva något alls.

Inatt hade vi ombytta roller. Jihed somnade vid 23! Jag satt och pluggade och såg att han blundade men han påstod att han bara skulle vila ögonen, en minut senare snarkade han :) Jag fortsatte plugga och sen tittade jag på 10 000 BC som gick på tv. Så vid 01-01.30 stängde jag av tv:n och somnade. Även denna morgon har vi haft ombytta roller. Jag sov till typ 10, medan Jihed var uppe redan vid typ 4-5-tiden. Nu sover han dock igen :P Och jag pluggar. Tror jag skall väcka honom om en liten stund och tvinga ner honom på en liten promenad vid stranden, det är fint väder idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0