Skrivet den 21 maj 22:44

Det har gått lång tid sedan sist. Jag vet. Det har absolut inte varit av någon annan anledning än att jag inte haft tillgång till internet. Så enkelt och banalt. Livet har gått sin gilla gång och dagarna har inte skiljt sig så mycket åt. Samtidigt har det skett underbara saker. Jihed har blivit farbror (igen) till en yttepytte liten tjen, Aartises. Vi var och besökte henne och mamma Houda igår när dem kom hem från sjukhuset. Så underbart liten och söt!!!

Jag har skapat en liten studiehörna för mig själv. Insåg att det inte är optimalt att studera i sängen eller soffan hela tiden. Pluggar mycket bättre vid bord, så nu har jag fixat ett och en läslampa dessutom. Det har faktiskt ökat mitt pluggande och lusten till det, vilket känns skönt. Det kan ju alltid hjälpa att det är uppsatsen jag jobbar på nu och det är alltid roligare med ämnen man valt själv :P

Jag har tagit reda på vilken Koranvers som står på halssmycket jag fick av Jihed i födelsedagspresent. Nämligen den vers som Muhammad (salla lahu alehi wa salem) sagt var den viktigaste i Koranen:

”Gud – det finns ingen gud utom Han, den Levande, skapelsens evige Vidmakthållare. Slummer överraskar Honom inte och inte heller sömn. Honom tillhör allt det som himlarna rymmer och det som jorden bär. Vem är den som vågar tala (för någon) inför Honom utan Hans tillstånd? Han vet allt vad (människor) kan veta och allt som är dolt för dem och av Hans kunskap kan de inte omfatta mer än Han tillåter. Hans allmakts tron omsluter himlarna och jorden. Att värna och bevara dem är för Honom ingen börda. Han är den Höge, den Härlige.” Koranen 2:255


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0