Koranens budskap

Sitter på terassen och har försökt leta efter saker till uppsatsen, går sådär. Men jag har hittat en del som jag kan skriva lite med ett par dagar framöver. Efter jag "studerat" klart så har jag övergått till att söka info om Islam. Idag gick jag in på islamiskaforbundet.se och kollade runt lite, hittade bönetider för svenska städer och dessutom en länk till koranensbudskap.se där man kan läsa och ladda ner samtliga delar av koranens budskap på svenska. Så det är vad jag gör nu. :)

Om exakt en vecka kommer mamma!! Skall bli superkul att hon kommer så jag får visa henne allt härnere, och framförallt att hon skall få träffa Jihed!!! Jag är så glad för det!!!

Imorgon skall jag och Jihed på utflykt, vi skall hämta bilen vid tio och sen bär det av till Kairouan. Vi var där på våran guidetur när jag var här första gången, men det var ett jättesnabbt stopp där vi såg utsidan på moskén i princip och inget mer. Vi skall åka runt och helt enkelt se vad vi kan hitta på :)

Jag vet att det varit dåligt med bloggande på senaste tiden. Ber om ursäkt för det, men det lär bli likadant ett tag framöver med. Thats the way it is :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0