24 bast!

Jag skrev faktiskt ett inlägg igår, men då blogg.se har haft diftproblem så gick det inte alls att skriva något så det fick va.
Jag har ju lyckats med bedriften att gå och fylla år under dem senaste dagarna, rättare sagt i lördags. Och jag blev hela ett år äldre, 24 år är jag nu. Oj oj. Nej ärligt talat det var ingen skillnad på hur jag kände mig på fredagen och på lördagen, en dag gör ingen skillnad. Däremot har ju detta året inneburit en del förändringar som ni vet ;)
Födelsedagen måste jag ju berätta lite om. Vi slappade (som vanligt) på förmiddagen innan vi begav oss till Maman och myste lite med syster och systerson också. Sen begav vi oss hem igen och Jihed sprang och gjorde lite "ärenden" :) På kvällen gick vi till Al Mandra, restaurangen där vi planerar att ha bröllopet, och tog en drink. Där sitter vi i lugn och ro och pratar när det blir mörkt i lokalen, musiken ändras och fram kommer all personal med en chokladtårta med sprak och tomtebloss och sjunger för full hals för mig och klappar i händer :D Vi orkade bara en bit var och gav resten av tårtan till personalen. Efter tårtan fick jag presenter. Av Jihed fick jag två underbara halssmycken med kedjor. Ett koran-citat som han fått av sin mamma när han var liten, så på baksidan står deras initialer och vi skall skriva dit ett A samt ett underbart smycke med en safir och en diamant som ni får se på bilden nedan då det är lite svårt att ge en bra beskrivning. Broschen på bilden fick jag av hans mamma, det är en brosch som hon fick av sin mamma som ung. Jag är riktigt nöjd med mina fina presenter och den underbara dagen!
Idag har jag skaffat mig en ny katt-kompis. Jag har döp honom till Skräcken. Första gången vi träffades skrämde han nämligen livet ur mig. Jag skulle gå på toa och när jag öppnar dörren får jag syn på det värsta kattskrälle jag sett som även han livrädd försöker fly ut ut badkaret upp till fönstret. Vi har alltid badrumsfönstret öppet då det blir väldigt fuktigt därinne annars, och min gissning är att han var törstig. Direkt efter incidenten ställde jag ut en skål med vatten på bakgården. Men så imorse när jag skulle in och börja tvätta så var han där igen, denna gång hade han lite problem med att ta sig ur badkaret då han inte verkade få något grepp med tassarna och det tog honom lite längre tid. Dumma katt tänkte jag, då det verkar ju avsevärt med problematiskt att hoppa upp till fönstret, klämma sig igenom det denna gång nästan helt stängda fönstret för att hoppa ned i badkaret och dricka vatten, när det faktiskt står en skål vatten utanför fönstret. Jag ställde ner skålen på marken och DÅ fattade han och började dricka, jag var även snäll nog att ge honom ett ägg då hans päls ser förskräcklig ut, bara se:
Ägget åt han snabbt upp och efter det ansåg han att jag var bäst i världen och medan jag försökte hänga tvätt på gården, så sjöng han serenad för mig och strök sig mot väggar och palmer. Men han ser fortfarande förskräcklig ut och får fortsätta heta Skräcken! :P
Jag avslutar med en kvällsbild på dem underbara rosor som växer utanför vårat fönster, dem doftar underbart! Och så vill jag bara påpeka att jag nu har 8 myggbett på högra armen och 5 på den vänstra! Usch! Ni kan väl tycka lite synd om mig för den skull va, snälla råååå! :P

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jättefina smycken. Har du dem på dig?

2011-05-09 @ 19:41:57
Postat av: Katarina

Har också en "skräcken" men han kallas Kisse, bestämde sig för att bo här helt enkelt och vad gör man?



2011-05-09 @ 20:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0