Gadaffi & Skatteverket

Även ikväll har jag hamnat framför brasan med datorn i knät. Skönt avslut på en fredag :)

Insåg att jag ju inte skrev något om det viktigaste med gårdagen, det måste ju ändå ha varit att man fångade och dödade Gaddafi, Libyens förre diktator. Det är ju en stor glädje då detta nu förhoppningsvis innebär slutet på alla stridigheter i Libyen med bidragande oro i Tunisien. Pratade givetvis om detta med Jihed igår och jag håller med honom i hans åsikt om att det kanske hade varit bättre om man inte dödat Gaddafi utan ställt honom inför rätta så han blev åtalad och straffad för de brott han begått och att det dessutom kunde ske en ordentlig sammanställning av vad han har gjort. Men gjort är gjort och självklart är det bättre att han är död än levande och fri.

Dagen idag har sett i princip likadan ut som igår. Jobb, promenad och mat. Ikväll blir det dock fredagsmys framför tvn sen med mamma och morfar.

Ringde även till Skatteverkte idag angående registreringen av äktenskapet och min namnändring och då sa dem att "handläggningstiden faktiskt är på 6-8 veckor", vilket jag mycket väl vet, men dem sa också att det borde vara ordnat om två veckor. Och det innebär att jag borde få iordning mina papper innan jag åker ner till Jihed i november! Kanon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0