Helg

Lördagen var en riktigt fin dag. Började med en date med Emma där vi gick en långpromenad med alla hundarna innan vi tog oss en kopp té i värmen hemma hos henne och hela tiden gick käftarna på oss som bara den ;) Sen begav jag mig till Elli & Björn för att lämna tillbaka dogsen och sedan var det handling och hemfärd. Kvällen bestod av middagsbjudning med moster och respektiva, mamma, morfar och jag. Jag bjöd på fisksoppa med saffran och jisses vad den var god!! Till efterrätt blev det hallon/blåbärspaj o vaniljsås, sen satt vi framför brasan och mös medan hundarna lekte som bara den.

Sen var det dock slut på friden för jag blev nämligen inringd på nattjobb. Jag krävde dock att få sova en timme innan jag åkte iväg, vilket jag självklart fick, så vid ett var jag på plats på jobbet. Med tanke på att jag hade gått upp vid 8 på morgonen blev det en aningens seg natt, pimplade alldeles för mycket kaffe så jag fick ont i magen. Väl hemma igen på morgonkvisten sov jag som en stock ända fram till fyra-tiden idag...

Idag har jag slappat och mestadels pratat i telen med diverse folk, blivande bruden Karin, vännen Elli, mormor och självklart min älskade man!

Men huvudsaken idag är att jag bokat min resa ned till Tunisien nu i november! Äntligen får jag åter träffa min man!!! Lycka!!!

Nu skall jag åka iväg på nattjobb, tjohej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0