Det här med jobb...

Jag insåg igår att jag inte kommer ha jobbat många timmar alls i september, så lönen i oktober lär bli knapp. Och även om jag har mina inhopp och timmar i Havdhem så vet jag att det inte är något jag kommer klara mig på och att det inte är en hållbar situation. Jag MÅSTE verkligen skaffa ett jobb!
Men det är just det, att det är definitivt enklare sagt än gjort. Just för tillfället när jag var inne på ams.se så fanns det ett fåtal jobb jag kunde söka. Typ egentligen ett, eller två. Och då var det mest sådana jobb jag kan söka mestadels bara för sökandets skull och för att ge det den minimala chansen det är till jobb.
Nej hu nu låter jag pessimistisk och negativ, men faktum är ju att det är inte riktigt den arbetslöses marknad just nu....
Skall försöka jobba en del med projektet som mamma, Kerstin och Monica drivit och där jag varit med på ett hörn så jag får lite sysselsättning denna måndag och nästa och så helt enkelt visa hur bra och behövd jag är på jobbet i Havdhem. Idag skall jag dock plugga både USK och arabiska och städa tänkte jag. So long...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0