Jobb på fastlandet?

Idag är jag ledig.
Och min kväll idag skall spenderas åt att söka jobb. Det känns verkligen som att det är något jag behöver prioritera framöver, aningens mer än jag prioriterat det innan. Så ikväll gör vi slag i saken och skall se till att få iväg minst fyra ansökningar, två för PA-jobb på ön och två intresseanmälningar på tjänster på jobbet jag har nu. Börjar faktiskt fundera på att söka även på fastlandet. Måste verkligen ha jobb. Och vänder jag mig till Arbetsförmedlingen så vet jag ju att dem vill att man skall bredda sina vidder och söka även på andra orter. Då kommer man ju dock till problemet med boende. Men det kanske är värt det om jag lyckas med bedriften att få ett bra jobb. Skall kolla lite på det ikväll i alla fall när jag söker jobben här på ön.

Annars skulle vi egentligen jobba med fåren idag. Och det skall vi väl ännu göra, men då jag och mamma har lite olika dygnsrytmer så var hon tvungen att ta en powernap nu när jag är redo efter "morgon"-rutinerna :P Så kan det gå.

Nu skall jag sätta mig och betala lite räkningar och sen bege mig iväg till Hemse för att handla lite.
See ya!

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Hörru - vi behöver inga iphones, jag upptäckte just att det finns massor med roliga islamappar för androidtelefoner! ;) (fast egentligen behövs en iphone.. för det är ju en iphooone!)

Appropå islam - vilket fint inlägg du skrev nu för någon liten dag sedan, det är så viktigt att ta allt i eget tempo och verkligen känna om något är rätt för en eller inte. :)



Jag hoppas att du hittar något jobb, verkar vara himla knasigt och svårt att få nå runt om i hela landet gällande nästan alla yrken nuförtiden.. :(

2011-09-28 @ 20:12:44
URL: http://www,jaghjarta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0