Måndag

Ja det är en hel del att göra när man kommit hem efter en resa som denna. För att inte tala om tvättande och att försöka få huset någelunda beboeligt igen så måste man ju själv försöka återhämta sig och landa lite.
Idag har jag dock varit inne i stan hela dagen. Skulle egentligen "bara" till Skatteverket för att lämna in papper på äktenskapet så det kan bli registrerat i Sverige och papper på att jag skall byta namn. Amanda Krimi. Och det gick bra! Vi var lite nervösa att dem skulle vilja ha samma papper men med flera stämplar från flera myndigheter i Tunisien, men så verkade inte vara fallet. Så nu skall bara papersgången gå sin gilla gång och sen skall dem meddela mig när det är klart :)
Men efter jag besökt Skatteverket åkte jag hem till Ida TT som jag typ knappt träffat i sommar, utom på Möhippand dårå :) Så det var kul med att dels få uppdatera om bröllopet och resan och sedan även bli uppdaterad om hennes sommar. Sen åkte jag till banken och lunchade på Donken innan det blev en till spontandate med Evelina inbokad senare. I princip samma uppdatering fast vi setts lite mer under sommaren :)
Under fikan med Evelina fick jag dock ett sms av min moster Lotta som fått åka in på akuten då hennes värden vid provtagning hos läkaren idag var jättedåliga. Hon har sedan hon kom hem från Tunisien haft hög feber och mått väldigt dåligt. Dem har inte vetat var det var. Inne på akuten gissade dem på obalans i kroppens salt och vätska så hon fick läggas in för att få dropp. Så innan jag åkte hem åkte jag förbi och hälsade på henne på lasarettet. Hon mår inte bra, men hon är nu inom vården vilket känns bra så dem kanske får ordning på vad det är och att hon förhoppningsvis börjar må bättre. Dem sa att hon skulle få åka hem imorgon, men vi får väl se hur hon mår. Hon såg inte alls pigg ut när jag var där.... Tråkigt men hoppas verkligen det blir bättre nu!

Jag vet att det går lite segt med uppdateringen om bröllopet, men det är dels för jag tänkt ta det lite i omgångar, annars blir det väldigt långt. Och för att jag vill ha mer bilder innan jag sätter igång :)

Men jag tänkte bjuda er dels på den bild jag har som ny bakgrundbild på datorn:


Samt på den lilla samling med bröllopsgrejer jag sorterade in från bröllopsväskan igårkväll:


Till vänster: Boken "When Älskling meets Hobi" som vi fick av Anna och Lars och som är en saga om hur jag och Jihed träffades, med bilder, otroligt fint gjort!! Kommer definitivt läsas för våra framtida barn ;)
Brudbuketten
Ett tygstycke som jag fick av Jiheds äldsta syster dagen då vi var på Hammam, ett traditionellt plagg som bärs av kvinnor i Tunisien. Tyget knyts liksom runt kroppen och fästs i midjan som en omlottkjol kan man säga, just detta tyg var typiskt för bruden att bära till Hammamet :)
Till höger: Presenten vi fick av Lina, där hon skapat en gästbok till bröllopet där alla gäster fick skriva hälsningar till oss, otroligt fint och mycket uppskattat av oss. Längst bak sitter även kopior på något av talen och den sång som framfördes under festen samt en skiva med romantiska låtar :)

Kommentarer
Postat av: Zaynab

mashaAllah vilket fint par!

2011-09-23 @ 01:13:04
URL: http://www.zaynabsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0