Mina bilder #2

Valde att dela upp bilderna lite så nu kommer nästa del :)





Utsikter: 1 från entresidan på lägenheten, 2 från balkongen på baksidan (om ni tittar noga ser ni hamnen med vattnet på sista bilden)
Vi hade en stor lägenhet med denna utsikt under hela vistelsen och en extra mindre lägenhet där jag och Jihed bodde under delar av vistelsen.

  
Det var visst två galna personer som skulle gifta sig :P


Mina underbara vänner Lina och Anna som jag är sååå tacksam till för att dem ville vara med och dela denna upplevelse med mig och Jihed!
Här har vi alla tjejer precis varit på ett Anti-stress Hammam i Sousse med mina båda svägerskor och blivit rejält rena och spa-behandlade. Och sitter och tar igen oss lite innan det skall Hennas för hela slanten ;)


The Henna-lady, våran nya idol! Ett otroligt vackert ansikte och ögon som en katt. Plus att vara klädd i traditionell tunisisk klädsel (som lite ser ut som en pyjamas) är sååå häftigt! Jag SKA ha en likadan outfit!
Tyvärr uppfattade jag inte hennes namn (trots att jag träffat henne förut) men hon är väninna till svärmor och talar endast tunisiska, inte franska heller så vi kör på kommunikationen nicka och le :)


Svettiga och ihopklämda svenskar i väntan på henna! Dessutom helt möra efter att ha varit på Hammam.
Mamma, extra-mamma Kia, moster Lotta och kusin Erika :)


Jihed, Lina och kusin Erika i bussen på väg till Medinan i Sousse. Jag och Jihed hade uppdraget att skriva i våra ringar denna dag och resten av gänget hade vanlig shopping för ögonen. Och alla gjorde vi våra fynd!


Anna och moster Lotta på bussen till Medinan. Det var faktiskt första gången jag åkte en sådan "stor" buss i Tunisien. Har bara åkt vanlig taxi och dem minibusstaxibilarna som går i fasta linjer (som jag inte alls förstår hur man ser skillnad på ännu :P). Den enda tidigare relationen till "stor"-bussarna i Tunisien var att jag var på väg att krocka med en i våras, men men det är historia och ingenting skedde, bara nästan :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0