Mina bilder #3

Och så fortsätter vi med bilderna :)


Anna med sina Harkous-tatueringar gjorda av min underbara svägerska Afef som har ett kreativt sinne som heter duga!


Lina med sin Harkous-tatuering på handen, hon hade även en i nacken :)

  
Förberedelsebilder:
1 Under dagen D's ljusa timmar så skulle frisyr och slöja provas och det visar sig då att slöjan gått sönder, så här har Anna snällt fått sätta sig och laga brudslöjan, men hon pluggar ju till Syslöjdslärare så vem hade varit bättre lämpad än hon för denna hedersvärda uppgift! ;)
2 Mamma blir sminkad inför bröllopsfesten av svägerskan Afef, Afef sminkade alla svenska tjejer, inklusive mig! Så nöjd med hur jag blev sminkad!


Underbara kvinnor!! Mamma och Lina på lördagskvällen innan Lina, Anna och Kia åkte hem på söndagen. Jag och mamma var kvar till nästa fredag. Självklart äter vi på Sultana ;)


På måndagen efter att alla brudar från Sverige åkt hem och vi fortfarande hade en hyrbil, passade vi på att åka på en liten roadtrip till Hergla, en liten liten stad en bit utanför Kantaoui. Åker man till flygplatsen Enfidha och sedan bor i Kantaoui eller inne i Sousse så passerar man Hergla med transfer. Vi stannade längs vägen och njöt lite av utsikten och visade mamma det stället där vi var på utflykt själva i våras. Kolla likheten får ni se :)



Ha ha okej det är ju inte så lätt att se :P Men det är i alla fall samma plats. Först Jihed och Mamma september 2011 och sen Jihed mars 2011 :)


På torsdagen precis innan vi skulle åka hem kom hösten även till Tunisien. Eller rättare sagt ett ösregn som hette duga! Vi hade gått från stranden bara en halvtimme tidigare och satt och käkade på Sultana när det bröt ut.


Arbetet stannade lixom upp :P


Det sitter nu två ringar på mitt finger <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Jaa visst! Bloggplatsen är mycket roligare än skrutt blogg.se! Jag önskar också att jag kunde ta med mig allt, men har ju gamla bloggen kvar att läsa i ändå. :)



Vad många fina bilder! Märks att ni hade det bra! :-)

2011-09-22 @ 18:19:35
URL: http://familjensghaier.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0