Nattuggla

Egentligen är det ju inte så konstigt att mina dygnsrutiner är lite off. Men jag är verkligen som en seg fisk på dagarna och vaknar typ till liv först fram emot 20-21 tiden på kvällarna. Så från 21 till typ 01 har jag min mest effektiva tid känns det som. Det är inge större problem för mig, förutom när jag måste göra något som kräver att jag måste kommunicera eller samarbeta med resten av världen som då sover :P
Sen får jag alltid lite ångest när jag sover för länge på dagen, vilket jag lätt gör när jag är uppe på natten. Det är bara det att det är svårt och vända rätt igen, plus att jag ju nu denna gång skall jobba natt igen på söndag så nu är det inte så stor idé att börja jobba på att vända rätt på dygnet. Det får vara nattanpassat ett tag till.

Imorn skall jag sätta igång med träningen. Jag måste. Jag har nämligen lovat Jihed det idag. Samt att jag verkligen måste för min egen skull. Slutade träna under Ramadan och hade uppehåll även under veckorna i Tunisien. Men nu är det dags att sätta igång igen. Skall nog börja med ett Zumbapass imorn så jag får röra lite på hela kroppen. Inser dock redan nu vilken träningsvärk jag kommer ha :P

Annars måste jag ringa Skatteverket imorn och fråga hur det går med våra papper och registreringen av äktenskap och namn. Tänker inte låta dem ta hur lång tid som helst på sig nej, jobba på!
Och så skall jag troligtvis försöka stråla samman med Elli något under dagen :)

Var en snabbis hos Jennie idag, alltid trevligt! Fick hjälpa henne lite med plugget, läsa igenom en inlämningsuppgift och lugna ner henne lite. Fick göra precis samma sak på jobbet sist med min kollega. Båda har precis börjat plugga på högskolan och har lite noja över om dem klarar det eller inte och hur man gör och så. Och då vänder dem sig till den dem ser som högskole-proffs :P Men båda är riktigt duktiga och efter att ha läst deras arbetet och lyckats lugna ner dem så är jag helt övertygad om att dem kommer klara sig galant i akademikervärlden!

Har lyckats klämma in lite plugg nu ikväll. Det fick bli under min "aktiva" timmar då jag verkligen inte lyckades komma igång under dagen idag. Har dock dragits med en huvudvärk som hette duga under eftermiddagen, men som tur var försvann den hemma hos Jennie. Skyller på att det är den som gjort mig lite inaktiv idag.

Ikväll vid 19 så var jag och mamma iväg på ett möte uppe i socknen. Det var ett informationsmöte om att bilda en förening för att lägga ner fiber i socknen. Det vill säga fiberkabel till bredband, tv och telefoni. Och det är vi i allra högsta grad intresserade av! Inte minst på grund av mammas jobb, hon jobbar ju på distans från KTH och har definitivt behov av bättre uppkoppling än vad vi har nu. Även jag vill ha det bättre och dessutom säkrare framförallt. Tanken är att det skall bildas en ekonomisk förening som driver arbetet, funderar på att anmäla mitt intresse till att vara delaktig i arbetet med detta. Tycker det är en viktig utveckling för landsbygden och så insåg jag att det är ett utmärkt tillfällle att få superkoll på människorna i socknen. Alltså inte koll som i kontroll utan koll på vem som är vem och helt enkelt lära känna folk bättre. Jag måste nämligen erkänna att jag inte har så bra koll på alla som bor i socknen och jag vill helt enkelt känna min hembyg lite bättre. Tror jag skall ringa eller maila dem imorn för att anmäla mig som intresserad av att arbeta med projektet.

Nej nu skall jag kasta mig i säng! Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0