Projektmöte med äppelkaka



Denna dag hade ett späckat schema redan från början och den höll vad den lovade!
Jag städade klart undevåningen på morgonen, det vill säga dammsög och moppade golvet. Och plockade även undan en hel del och torkade av lite andra ytor och så. Sen kastade jag mig i duschen och åkte iväg och handlade innan jag ställde mig och lagade mat och ovanstående äppelkaka. Faktiskt riktigt stolt över kakan som blev fruktansvärt god. Den är dessutom gjord med våra egna Stenkyrke-äpplen :) Sen var det projekt möte som pågick i tre timmar. Puh! Efter projektmötet var man allt lite mör i knoppen. Städade iordning och sen har jag faktiskt tagit en ca två timmar lång powernap då jag skall börja jobba om lite mer än en timme.

Ni kanske undrar vad det är för projekt och det är så att vi är fyra kvinnor som drivit ett projekt som heter Kvinnor förr som nu, som har olika delar. Men just nu är det fokus på boken. Vi skall ge ut en receptbok med insamlade recept från fyra socknar på södra Gotland. Projektet är baserat på studiecirklar med kvinnor i socknarna som bidragit med sin kunksap och sina recept utöver oss fyra. Så nu är vi på sluttampen av arbetet med boken, det viktiga pillarbetet med bilder, text och layout och korrektur och så. Vi hoppas på att hinna få klart boken så den kan ges ut till jul, men vi är mer inriktade på att göra ett bra jobb, så vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0